Britská pošta Royal Mail zaplatí pokutu £1,5 milióna

Britský regulačný úrad Ofcom uložil poštovému operátorovi Royal Mail pokutu vo výške 1,5 milióna libier. Dôvodom bolo nedodržanie ukazovateľa kvality pre doručovanie zásielok prvej triedy. Okrem toho Royal Mail dostal pokutu 100,000 libier za predražené zásielky druhej triedy.

Poskytovateľ poštových služieb Royal Mail je povinný zabezpečiť, aby 93% zásielok prvej triedy bolo doručených na nasledujúci pracovný deň po podaní. Avšak v období 2018/2019 kvalita tohto ukazovateľa bola len 91,5%.

Za nesplnenenie uvedeného ukazovateľa kvality musí Royal Mail zaplatiť pokutu vo výške 1,5 milióna libier.

Regulátor však vo svojej tlačovej správe zároveň uviedol, že kvalita služieb v období 2019/2020 sa zlepšila a že pošta Royal Mail po zohľadnení dopadov COVID-19 splnila svoje regulačné povinnosti.

Royal Mail však musí zaplatiť ešte jednu pokutu, a to 100 000 britských libier za predražené listové zásielky druhej triedy. Keďže tieto sú súčasťou univerzálnej služby a majú byť poskytované za primeranú cenu, regulátor zastropoval ich cenu na 60 penciach.

Cenový strop platil počas obdobia jedného roka s koncom 31. marca 2019. Od 1. apríla 2019 sa síce cenový strop následne zvýšil, ale Royal Mail účtovala vyššiu cenu už o týždeň skôr.

Namiesto 60 pencí to bolo 61 pencí, čo počas siedmych dní, od 25. do 31. marca 2019, spôsobilo celkový rozdiel 60 000 libier. Tie pošta poškodeným zákazníkom nemá ako vrátiť. Každopádne však do štátnej pokladne musí teraz zaplatiť pokutu 100 000 libier.

Royal Mail ubezpečuje, že prijala potrebné opatrenia, aby sa podobná chyba v budúcnosti neopakovala.

Vložiť komentár